Wednesday, February 15, 2006

enligt ullis och hennes kompis så är skåne jävligt lätt, så kanske. rosa iallafall. det blir grynetklänningen igen, med emmas rosa strumpisar under. bisarrt gulligt på nåt sätt. tydligen gratis sprit iallafall, så nåt bra kan komma av det.

dans natten lång med människor i konstiga kläder.

träffade även caroline a.k.a. trögot idag. hennes del var klar, dock skriven för hand, så hon dikterar och jag skriver. rätt många svåra ord, men ok, det kan vara schysst med en avancerad text. efter två handskriva a-fyra så säger hon att det där var taget ur boken. vilket då? sista meningen? ett citat? näe, alltihop....det är så svårt att formulera egna meningar och skriva med egna ord så hon tar det rakt av. men, vad bra du. jävligt bra att du säger det nu iallafall så att vi inte blir underkända på grund av plagiat. sen introducerade jag henne till fotnotssystemet. efter en lång stunds förklarande och funderande: jaha! är det det de där små siffrorna i texten betyder, jag har alltid undrat.
gee. hur fan ska jag palla med.

och sen dagens sista spännande äventyr: vi drar till åby för att snacka med patrik. först öppnar han inte ens dörren, sen skyller han ifrån sig en stund och han flicka står och är sååå förbannad för att vi trängt oss in där (antagligen har han väl inte berättat för henne att han snott pengar från oss) och sen plötsligt säger han att, ja, den där har jag väl slarvat på, den ska jag betala. hm. well. och imorgon ska vi gå till banken. hoppas att han dyker upp, det skulle underlätta mitt liv på flera olika sätt, inte minst för att jag då får mer pengar över helt plötsligt.

och imorgon: pedagogiska aktiviteter med barnen! weee! nervöst, men kul ska det bli. det här är ju mitt område så mycket mer än jäkla gravhögar på falbygden och idag fick jag förklara hur en glödlampa lyser när strömmen går igenom den krulliga wolfram-tråden! jag är bäst.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home