Wednesday, October 10, 2007

My Little Pony!

Stod lite disträ och observerade unggrisars sociala beteende, försökta värja mig mot lukten och var allmänt uttråkad, lät tankarna vandra. När jag var fem eller sex var mina föräldrar iväg och reste, i England, och de kom tillbaka med filmer, Trollkarlen från Oz och en My Little Pony-film (dubbelavsnitt, Escape from Katrina samt Rescue at Midnight Castle). My Little Pony filmen kollade jag på sjukt många gånger. Jag var sex år och förstod inte vad de små talande ponnyerna sade egentligen, men det behövdes inte för story var rätt klar ändå, även för barn-mig. I Rescue at Midnight Castle ramlar Apple Jack och Megan ner i en flod och blir räddade av Sjöponnyerna. De sjunger en sång. Den sången kom jag att tänka på helt plötsligt när jag stod där vid svinstian och såg på när grisarna bökade runt i halmen.

Hittade den på YouTube och den är exakt så bra som jag minns den! Catchy, glad och shoobi-doo. Nämnde det och skickade en länk till David och enligt utsago står hans syster nu inne i badrummet och sjunger nämnda låt för fulla muggar. Det är sån nostalgi. Båda filmerna (Midnight Castle och Escape from Katrina) finns på YouTube. När det gäller nostalgi är My Little Pony svårslaget.

idag: fixa overall till kravallen på lördag (som jag hoppas blir av) samt att jag och David ska på dubbeldejt med hans polare + flickvän när jag kommer ner. Visumet fixade jag igår. Biljett, visum, pengar, pojkvän och resväska är klar. Det är bara att vänta nu, 67 dar till lift off.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home