Sunday, December 16, 2007

Men...

Djurvänner rasar!

Jag tycker mest att det är tramsigt. Jaha. Djur som hålls på en liten yta. Jaha. Folk äter fortfarande ägg från burhöns, fläsk från grisar i små kättar, annat kött från kor i lika små kättar och hur många är det som har hund eller katt i lägenheter? Det är väl inte speciellt likt deras naturliga habitat. Fisk i en högtalare. Jaha. Det var väl spexigt. Hur många djurvänner var det som rasade mot det här när det begav sig under discoeran?

Jag har varit vegetarian och sån där djurvän i åtta år men ser inte varför det här ska väljas ut att rasas mot när det finns så enormt mycket andra, viktigare saker att rasa mot.

Dessutom har det gått inflation lite i ordet rasa.

10 Comments:

Blogger barludde said...

Ja, tyskarna sköt ju judar under världskriget så va spelar lite folkmord för roll? Inget o orda om eller hur för det har ju hänt förut?

idiot.

10:30 AM  
Blogger Isabelle said...

Ja för det går ju att jämföra. Fisk i högtalare med folkmord. Skaffa lite perspektiv.

11:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det andra du nämner om burhöns är naturligvis lika illa, man bör protestera mot båda sakerna. Det ena utesluter inte det andra. Själv köper jag inte ägg från burhöns om jag kan undvika det t.ex.

Du skriver att du varit "sån där djurvän". Låter inte som om du är riktig djurvän.

Kan knappast jämföra det med katter och hundar i lägenheter. Hundar ska man gå ut med och katter har betydligt mer plats, även om det kan diskuteras.

Du skriver "Fisk i en högtalare. Jaha. Det var väl spexigt".

Du får mig att må illa... Att du kallar dig djurvän är en skymf mot alla äkta djurvänner.

12:01 PM  
Blogger Isabelle said...

Men, att ingen fattar! Jag gillar inte det här heller, men i jämförelse men många andra saker så känns det märkligt att det här får rubriker.

Och tydligen har ironi aldrig varit ett särskilt bra verktyg för någonting i det här landet. Fisk i högtalare är faktiskt inte så spexigt.

12:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tja, ironi är svårt att förmedla via nätet. Kanske någon smiley skulle hjälpa.

I och för sig kan jag hålla med dig att man borde uppmärksamma andra saker också.

Det som man reagerar på här är kanske att fiskarna plågas enbart för nöjes skull.

12:12 PM  
Blogger Isabelle said...

Att tortera djur för nöjes skull sker på väldigt många värre sätt än att sätta en fisk i en högtalare (ja, jag gör skillnad mellan däggdjur och fiskar). Jag tycker att det finns så mycket andra saker att rasa mot än det här bara.

12:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

tycker faktfisk att högtalaren är lite onödigt stor! Who cares about fish? Tonfisk på burk e gott - annars en skitfirre...

12:21 PM  
Blogger Isabelle said...

men nu blir det ju bara fånigt...

12:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Även om jag tycker att denna produkt är fel så håller jag med om att det finns värre saker. Som hundar som flås levadeför pälsen osv..
Men om man inte tycker om djurplågeriet, köp då inte produkten.

Någon skrev:
Du skriver att du varit "sån där djurvän". Låter inte som om du är riktig djurvän.

Vad är en riktig djurvän?
Jag kallar mig djurvän men är inte veggo.. så länge ett djur avlivas utan att lida så äter jag kött.
Precis som andra djur äter andra lägre stående djur i näringskedjan.
Men som "mäniska har jag valet att döda min föda med minimalt lidande."

Så precis som personen skriver.. tycker man illa om djurplågeriet.. köp inte produkten, då finns inte marknaden för djurplågeri.

1:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Att kalla sig djurvän utan att vara veg. är en kontradiktion

2:32 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home