Sunday, January 27, 2008

i'll be home when tomorrow morning comes

Det är ingen ordning på mitt liv. I hallen står flyttlådor med gammalt grejs som ska upp till vinden, några kartonger och kassar fulla med skräp + hela badrumsinredningen eftersom det är nyskrubbat och väntar på att torka därinne.

Idag sov jag till nästan klockan ett, gjorde ett avhopp från disciplinen med pannkakor och godis och nu när jag lagade linssoppa till lunchen imorgon (som ska avnjutas på en högstadieskola som jag hoppas ska överleva utan att bli dödad av otäcka pubertala fjortonåringar) rörde jag om i kastrullen med en osthyvel. För att det är ju lätt tänkte jag. Jag orkar inte ens öppna översta lådan och ta ut en sked längre. Det går utför.

Dessutom har jag en stor finne i pannan. Jag kommer känna mig hemma med hormonmonsterkidsen.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha, som en koala på kokain alltså. gillar osthyvelsiden...

9:36 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home