Monday, February 25, 2008

Den riktiga Maude

.
Jag är en av de där som svenneskrattar åt Johan Glans och David Batra och tycker att Killing-gänget är det bästa sen skivat bröd och Magnus Betnér är roligare än plockepinn och Björn Gustafsson vill man bara äta upp för han är så söt samtidigt som han klockar in 1947 med exakt rätt timing och det är faktiskt svårt att göra men han lyckas. Och går man utanför Sverige så gillar jag det som alla andra tycker är så alternativt och häftigt och BRITTISKT ska det vara för tusan säger jag och gapskrattar åt när Noel Fielding gets of his tits of happiness bara för att han har en poncho och det är sjukt bra när en låtsasfransman säger att någons pappa luktar fläder. Sånt där som alla tycker är bra fast man låtsas liksom att det är lite alternativt och coolt för det är ju faktiskt inte Stefan och Krister (vem fan skulle våga skratta åt Stefan och Krister nuförtiden, det är så okreddigt att Har du hört den förut? blir coolt i jämförelse) men vad som är gemensamt för allting jag skrattar åt (eller iallafall närapå) är ju att de har en kuk allihopa. Varför ska det vara så jäkla svårt att vara tjej och rolig? Hon har ju rätt Lisa Magnusson när hon skriver att kvinnor inte är roliga och att allt ska handla om mens hela tiden, att det bara är taffligt och suger (däremot håller jag inte med resten, jag tycker att det finns briljanta svenska (manliga) komiker, som ovan uppradade). Jag fattar egentligen inte varför. Igenkänning. Jo, visst. Men det är fortfarande inte kul. Mens är skit och jag knarkar värktabletter som fan i flera dar och förbannar mig över att bindor ska kosta så jävla mycket men det blir fortfarande inte roligt trots att kvinnliga komiker ska stå där och prata om det tyvärr. Det bästa jag sett av en kvinnlig komiker de senaste åren är Petra Medes runkskämt om Maud Olofsson. Det är helt klockrent, otippat oväntat och ingen fattar någonting och hon håller masken helt otroligt bra. Men tio sekunder av bra humor väger inte upp liksom. Det är synd. Och varför ska alla bli chockade över det egentligen när Betnér skämtar om att skaffa en fitt-piercing till sin typ tvååriga dotter?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home