Wednesday, February 27, 2008

fiaskon och bortadopterade reflexer

Surdegsbrödet som skulle bakas igår på stora surdegsbakardagen blev ett stort fiasko. Det kom ut efter 50 minuter i ugnen liknande dvärgabröd enligt Terry Pratchett. Platt, tungt, hårt, mordvapen. Det jäste ingenting. Tror jag dödade surdegen med grahamsmjölet där. Är nu inne på deg nummer två. På söndag kör jag igen.

Idag har jag varit på hockey med Yvonne och Emmy. Vita Hästen mot Haninge. Vita Hästen spöade på rejält med 8-1. Det hela var mkt spännande då vi fick gå in spelaringången och stå på listan. Sven dömde. Därav listståendet. Det var mycket kids just där vi satt. De var lite rädda för tjejbaciller men förklarade ett par gånger när vi inte hängde med. I första pausen tappade jag min reflex och den blev sedan adopterad av en ca 7-årig pojke. Jag tror den kommer ha det bra hos honom. Har sett 5-årigt popkid med tajta jeans, nitbälte och skinnjacka. Kan ha varit topp tio söta barn. Och utöver det händer ingenting. Köpte sprit för närmare 1000 idag + tre par nya skor för under 100. Bra dag på flera sätt.


Ja och just det ja. Fredrik Strage den assymetriske sötnosen svarade så fint på mitt läsarbrev igår och idag levererade han ett rockn'rolligt klipp med Chris Holmes! Det var inte Dee Snyder trots mina förutspående drömmar om det. För en sekund trodde jag att jag var synsk men jag hade fel.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home