Sunday, February 17, 2008

söt som socker

.
Oh, sockerchock - det måste vara söndag! Gillar det inte egentligen, eller alltså, det är skitgott under tiden men känns jävligt jobbigt efteråt, men så är det varje gång och det viktiga är väl att inte falla tillbaka i destruktiva beteenden och försöka få upp det igen. Och käkar jag godis nån gång i veckan så kan jag säga nej när jag blir sugen under veckorna. Söndags-godis är skiten.

Lördag kollade jag melodifestival. Borka-låten var sämsta jag hört på länge men det var chilligt att dricka schysst mineralvatten i salongerna och känna sig fin med nya blonda slingor och platt hår och röd kjol och sen var det trappa med inte så mycket folk men jag skrattade mer än jag gjort på flera veckor när två spännon med tajta vita tischor dansade likadant som jag och Tåbbe när vi fulade oss och dansade Terkel i knibe-dans - med den skillnaden att vi fulade oss och de såg helt allvarliga ut. Fuldans á la grande hela kvällen med Tåbbe som har gått och blivit vanlig och avslappnad igen efter att ha undvikit mig sen september när han trodde jag ville ligga med honom för att jag var Isabelle-full och klängig efter finsittningen, trots att vi pratade om det och redde ut soppan i kanske november. Men nu är han vanlig iallafall och promenerar och skickar Räserbajslåtar och fuldansar en hel kväll på trappan. Fina tider. Det var otroligt längesen jag var ute och dansade, var planer sista kvällen i Melbourne men vi hittade en taxi med världens äldsta taxichaufför och åkte hem till Fawkner istället och satt och rökte på yttertrappan och tittade på stjärnorna. Så dans ville jag ha och dans fick det bli och kommentarer kring mina strumpor. Tydligen har jag fler läsare än jag trott att jag har och Björn-på-fyllan grabbade tag i mig och undrade vad jag egentligen hade för strumpor på mig, för Dagens Strumpor var inte uppdaterad och han tog ett kort och skulle gästblogga fast han var för full för att komma ihåg det. Har varit på aerobics idag, världens tramsigaste pass, 25 minuter bara. Precis när man är uppvärmd ska man lägga av. Fast det var rätt gött, långprommis med Yvonne efteråt och nu sitter jag här själv hemma för sambon är på heldagsdejt med den där snubben och jag hoppashoppashoppas för hennes skull att han verkligen släpper in henne, att det är på riktigt den här gången, att hon kan få det hon velat ha så himla länge.

jaja. Söndag. Idag skulle jag och johan varit ihop i två år, men så blev det inte, men mr Australien kommer hit om rätt så exakt två månader. Det är bra det med.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home