Wednesday, February 13, 2008

Dreamcatcher

Inatt drömde jag två märkliga saker, först gömde vi (ospecifierat vi, kommer inte ihåg vilka alla var) oss någonstans för att det strök förbi ett grönt monster utanför. Det var inte särskilt stort, monstret, men det var väldigt grönt. Det kommer jag ihåg. Fast det var inte speciellt skräckinjagande heller, utan mer som ett Star Trek-monster med kass maskering (dvs en grönmålad människa med ditsatt svans och lite taggar). Mkt märkligt. Sen skulle vi (nu kommer jag ihåg Yvonne och Karin R iallafall) till Ica Strömmen för att handla mat och det tog skitlång tid att bestämma oss och Karin plockade upp en GB Sandwich precis när vi kommit innanför dörren och typ en kvart senare när jag hade bestämt mig för nåt slags pitabröd med ört-creme fraîche och majs (stor detaljrikedom här) hade Yvonne och Karin fortfarande inte bestämt sig, men Karin hade glassen i handen så jag bestämde mig för att ta ifrån henne glassen, lägga den i frysen och ge henne en ny som inte var så smält. Sagt och gjort och när jag gjort det upptäcker jag att det inte är Karin utan drottning Silvia som står där och kontemplerar frysdisken på Ica Strömmen. Men hon säger ingenting, ser bara förnärmad ut. Jag lägger ner Sandwichen (som är jättesmält och mjuk) i glassboxen och tar upp en ny, ger henne den och ber om ursäkt. Silvia sätter hakan i vädret och bevärdigar mig knappt med en blick. Efteråt kommer jag på att jag sagt du till henne. Hon var precis så lyft och stram som man skulle kunna tänka sig.

Sen vaknade jag. Bra natt. Har inte drömt några graviddrömmar på länge iallafall, syster.

1 Comments:

Blogger herr TNE said...

Fint med surrealism! Nu saknas bara dekadens å excentrism så är du hemma ;)

2:40 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home