Tuesday, February 12, 2008

mord-sås.

.
På fredag blir det biospektakel med Johnny Depp. Jag kommer att älska den. Virtanen som jag brukar tycka så mycket om skrev dock: "...bortom coolman kan bara den mest inpiskade Mikael Samuelsson-fantast älska den här bisarra såsen av mord och sång." Vet inte vem coolman är, eller Mikael Samuelsson är, men vem skulle inte älska en sås av mord och sång om den är inpackad i en liten låda av Tim Burtons särskilda lilla dramardrömsljussättning och Helena Bonham-Carters trassliga hår? Så den ska jag se. Jag har höga förväntningar inför det här nu, det var ju längesen sist. Så det blir Juno och Sweeney Todd 2008 tror jag. Ser inte att det kan komma nåt bättre. I Am Legend var dock bra.


och det här! Det här! Det här! Ojojojj. Kenny Begins. Inte sen 90-talet har jag varit så glad över svenska filmsatsningar. Fick med mig Kenny på VHS hemifrån bara för att upptäcka att ingen jag känner har ju VHS. Sen laddade jag ner den och brände ut för att upptäcka nåt slags codec-fel eller vad det nu var som gör att ljudet sug-laggar efter på vartenda jävla avsnitt. Jag blev så frustrerad, gick omkring här igårkväll med mina rosa fårskinnstofflor (som klockar in som de skönaste tofflorna jag ägt någonsin tror jag) och morrade för mig själv och nästan skrek lite innan jag gav upp och insåg att nu när jag faktiskt har en stor tv (eller rättare sagt, emma har), en dvd-spelare och skivor att ordna på så funkar det inte och jag får sitta här och uggla i farfars gamla fåtölj framför datorn!

Mitt tangentbord är rent iallafall. Det var spännande när jag skulle sätta tillbaka alla knappar och jag insåg att jag inte riktigt visste vilken ordning de skulle sitta i. Men mer hygieniskt är det iallfall.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home