Tuesday, October 07, 2008

mycket om ingenting

Jag har tre arbetsdagar bakom mig, verkar som att mina lediga dagar i veckan är tisdagar och söndagar. Talade med Greta (nya zeeländare) på jobbet och hon har samma dagar av, verkar vara vanligt. Jobbet går bra, lördags var ett helvete. Jobbade kvart i åtta till strax efter sex och det var BUSY i tell you, och jag står där helt förvirrad andra arbetsdagen och vet inte vad jag håller på med, vart jag ska eller vad som händer sen. Det känns skönt att veta att jag har tre veckodagar till att jobba innan det är lördag igen, så att jag lär mig hitta på det jäkla stället. Men utöver den nyanställdes grava förvirring så är det ett bra jobb, resten av personalen är jättetrevlig och jag trivs bra än så länge och har blivit medbjuden av Leigh att den första november (om vi är lediga) åka till en fresh produce market strax utanför melbourne. sounds lovely, jag gillar sånt. Jag och david skulle åkt till Victoria market idag men när vi vaknade i morse tidigt regnade det ute och var jättekallt inne så vi satte på heatern och låg kvar i sängen en stund istället.

Vi hjar ett nytt kylskåp! Eller ja, nytt. Förra helgen var jag evinnerligt trött på barkylen som vi bara fick plats med typ mjölk och en liten bit ost i och som knappt ens hade ett frysfack så jag köpte en kyl på e-bay för 165 dollars och david och justin hämtade den i lördags och nu kan vi handla mat! Det är rätt coolt, och sp väldigt väldigt skönt. Idag är planen att köpa en dammsugare för alltså damn vad jag inte gillar att inte ha en dammsugare.

Nu låter mitt liv aptråkigt. Men det är lite så just nu, de första veckorna av settling in. Jag var lite hemmafru ett tag och nu har jag börjat jobba. är inte riktigt van att gå upp fem på morgnen (tåget går nio över sex, behöver gå ca fem i sex hemifrån, fast igår missade jag tåget och nästa stannade inte vid glenferrie så jag åkte ända till parliament, fick gå av och ta ett annat tåg tillbaka och var försenad. fucking pinsamt.) så jag är lite trött, och david pluggar och jobbar. inte så mycket glamour och fylla men jag trivs. sambolivet är jäkligt bra om man bortser från det faktum att badrummet är skitkallt på morgonen och på lördag ska vi på housewarmingparty hos clayton och knäcka ginflaskan, så det ordnar sig. vem har sagt att man måste dricka hela tiden? fast det känns som längesen nu, det var 28 augusti sist tror jag som jag dansade, dan innan jag drog tillbaka till mor och far. det vill jag göra, gå ut och dansa. om jag bara kunde gå in mina vita nikes så jag inte får skoskav så ordnar det sig.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home