Sunday, February 22, 2009

S:t Kilda

En rätt härligt söndag har det blivit, sovmorgon god äggröra, solskenspromenad och hangout med lovely david innan det bar iväg ner till south melb och st Kilda. David mötte upp linc för att ta en cykeltur - davids 60-talsCrescent är äntligen färdigrestaurerad och det här var första långa premiärturen. Det innebar alonetime för mig i nästan två timmar på en blåsig strand och det var rätt underbart faktiskt. Glömde bikinin annars skulle jag varit i vattnet snabbare än thunder baklängesvoltar upp på en kanske tre meter hög mur men som det var nu nöjde jag mig med att gå i vattenbrynet och få mina shorts alldeles nedblötta. satt längst ut på en pir och läste Jeremy Clarkson och bara gick och luktade på saltvattenvindarna. fantastiskt.

jag har lagat sheperds pie också.recept på den på andra bloggen, snart. jag äter ju inte potatis numera så gjorde den med blomkålsmos istället som jag hittade recept på hos coola Anna Jacobsson, blev kalasbra. Skållade högertumme på kokheta vattenångor, har suttit med den i isvatten ett par timmar och det gör ont. inte kul alls.

men jag har imorgn ledig så det gör ingenting!

1 Comments:

Blogger herr TNE said...

synd att du glömde bikinin, men jag vet ju vad du gjorde i veijken under samma dilemma...

2:10 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home