Wednesday, February 11, 2009

här skor man sig på katastrofen

har jag sagt att jag blivit kändis? Artikel i Norrköpings Tidningar.

Nej, men seriöst då. En vän sade att jag borde mejla dem och säga vad jag vet och jag mejlade och berättade att jag bor inte där det brinner, men jag har varit här hela tiden, följt nyhetsrapporteringarna väldigt noga (pga släkt och vänner i riskzonerna) och jag har känt av känslan av hur det är att ha bott här de senaste dagarna. De ringde upp och pratade med mig i tio minuter.

Uppdatering om australien i övrigt: bränder brinner fortfarande, uppemot 200 är döda och nu börjar insamlingarna till offren. Cole's (motsvarar ICA) har på fredag en drajv där all deras vinst under hela dagen går till brandoffren, så alla kommer att handla på Cole's på fredag. Bra initiativ. Ska fråga Michael om vi inte kan göra liknande med dricksen på Picassos. Jag är inte nåt personligt drabbad, men Kitty som jag jobbar med har en moster i Alexandra som inte har något hus längre och resten av hennes familj bor i Kinglake. Deras hus var ett av få som klarade sig.

On another note: imorgon ska vi gå på Moonlight Cinema och se Top Gun! Livet fortsätter.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home