Sunday, February 01, 2009

löhördag

fest igår, jag drack horrific portvin, ben g var väldigt full, jag träffade en matematiker med lustig frisyr, örhängen och cutoffs, en kille med det rödaste hår jag sett ever samt en väldigt lång och skinny guy med bra musiksmak. alla hör att jag är från sverige och går typ " åh, så bra musik!" (och de menar inte abba), det var ett party med ganska så många popmänniskor där. david blev nästan lite sotis på att den långa killen var så vänskaplig. yeay, har inte sett honom så innan. vi dansade kangaroo-dansen, dansade vanlig dans till cold war kids och vi imiterade djur i köket. jag och claire bytte kjolar och jag gick omkring halva kvällen i hennes vippiga korta blåa volangkjol från fcuk och hon rockade min svarta lee-kjol. MKT bra kväll och jag är lite ledsen över att två av tre människor som jag VERKLIGEN gillar sen jag kom till australienland drar ifrån melb nu, både roh och claire drar. kitty är kvar, darlingen, vad skulle jag göra på jobbet utan henne?

och observation angående skillnader sverige vs. australienland: weed. god, det är så öppet här! på digitalismgiget kände man gräsdoften wafting by och fyra tjejer passade en spliff mellan sig i toakön och på två av två fester det senaste har folk suttit och rullat helt öppet och sen puffat på verandan. det händer inte så ofta i sverige, eller så är jag bara naiv och oskyldig. fast jag tror nog att svennar håller sig mer till alkohol.

oh well. söndagkväll, vi ska se på Matrix.

1 Comments:

Blogger herr TNE said...

Det är sant att svenne kokosnötter håller sig mer till alkohol, det goda gröna har inte fått samma fäste här av någon anledning. sen att myndigheterna ser allt bruk som missbruk gör det fan inte bättre...

12:54 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home