Wednesday, September 26, 2007

Comic Sans

Tydligen är Comic Sans det mest använda typsnittet i världen. Jag slutade använda det nån gång runt fjortonårsåldern och numera får jag liksom små ryckningar när jag ser text skriven med det typsnittet. Men det finns människor som inte ger upp, som bistert klänger sig fast i 1997 och Comic Sans är minsann jättesnyggt för det ser ju inte sådär stelt ut som t.ex. Times New Roman eller någon annan "tråkig" stil. Bättre att använda något lite spexigt och roligt som det festligt avrundade Comic Sans! Mestadels är det tanter som skriver om katter.

Pratade lite med det här om David och bara för att bevisa min poäng googlade jag frasen "my cats" och av de hemsidor som var skrivna av privatpersoner på de första tre sidorna (sammanlagt kanske åtta stycken) så var en överväldigande majoritet skriven i Comic Sans, komplett med lustiga bilder på katter i varierande grad av roliga positioner, jam-ljud samt en blommig bakgrund alternativt en bakgrund med små tecknade kattungar. Vad är det som gör att katt-personer tror att det är snyggt? För det är det inte.

Såhär snyggt blir det när man extraherar DNA från persilja medelst diskmedel och T-sprit.


Labels: , ,

1 Comments:

Blogger Godiva said...

Ha ha! Roligt inlägg, men är det sant att det är så populärt? Det är ju lite skrämmande.

10:12 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home