Thursday, September 20, 2007

livet är allt bra

ibland är det sjukt svårt att skriva och jag får skriva om ett ord som missanpassad ungefär åtta gånger för att det blir lite lite fel varje gång.

klockan är strax sju. mitt hår är otvättat, mitt busskort avmagnetiserat, mitt bankkonto nästan nästan helt tomt, imorgon har jag tenta och det regnar. sverige visar upp sig från sin allra bästa sida idag när jag tröttsegtungt knappt orkar gå ut till köket för att röra ihop en kopp snabbkaffe och lägg upp ett par bitar weetabix till frukost. fibrer är bra o.s.v. pengar finns inte så nu har jag degraderat maten ner till linsröra med wokgrönsaker, som faktiskt är förvånansvärt gott, men ändå. enligt min arbetsgivares ekonomisnubbe så ska jag få lön på måndag. det här är sådana saker som är bra att veta i förväg, alltså att lönerna aldrig betalas ut på samma datum utan att det kan komma sjuttonde ena månaden och 25 nästa månad. spännande liksom.

tentan kommer säkert gå åt helvete om jag inte kommer isäng senast tio, så det är väl bara att sticka upp hakan ett par decimeter gå dit och sätta sig och skriva och antingen köra eller aca. så svårt är det egentligen inte, bara lite termer jag ska plugga lite på. känner mig tjock. inget är bra och jag vill tvätta håret, men hinner inte för bussen går om tjugo minuter. som jag kanske inte får åka med ändå eftersom mitt kort är avmagnetiserat. äh. när klockan är tolv imorron så är det bara att chilla och gå hem och sova och sen baka pizza hela kvällen. det ser jag fram emot iallafall.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home