Wednesday, October 10, 2007

Fan vad det är kallt. går omkring hemma med dubbla tröjor då jag och emma-slemma försöker dra ner på elkostnader genom att inte ha på nån värme. undrar hur länge det går. det börjar bli kyligt nu. ska tydligen bli minusgrader i veckan med. toffel- och morgonrockssäsongen är här. börjar förstå varför familjen sjavar omkring i morgonrockar för det gör jag med nu, med den skillanaden att jag har den ovanpå kläderna som ett extra värmeplagg. borde kanske använda koftor istället.

förra veckan kapitulerade jag litegrann och satte på elementet i badrummet iallafall. jag avskyr att ha ett kallt badrum. blöt och kall och gåshud över hela kroppen. nej tack. om det går ner mot minusgrader blir det att använda vinterjackan igen. ser nästan fram emot det, den har såna praktiska fickor, även om min hoben-jacka varit helt fantastisk. i australien är det shortsväder nu. längtar ner.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home