Sunday, January 20, 2008

Ensam Hemma

.
Det är söndag, jag har käkat knäcke med honung på till frukost och sjavar nu omkring i enbart en liten Mighty Mouse-tischa, sånt därnt som man gör när man är hemma själv. Emma åkte till Åre igår med alla andra jag känner och hon blir borta i tre veckor pga c-uppsatsresearch. i tre veckor ska jag spela kavinsky på högsta volym och gå på toa utan att stänga dörrn och laga mat utan att diska direkt efteråt, jag kanske tillochmed sparar disken till nästa dag!

det är så sällan jag får bo helt själv, så det är rätt gött att ha den framtidsutsikten även om det bara är för ett kort tag.

imorgon börjar en ny kurs - jag har ingen aning om jag egentligen får fortsätta eller inte, men det är inte som att jag inte ska gå dit och hamna efter. ska lyssna på lite talbok och kolla på amerikanska the office som är väldigt underskattat så fort man kommer förbi ordförord-manusföljningen-efter-den-engelska i första säsongen. säsong två är grym.

Edit: Glömde berätta om min lördag! Hemma med popcorn, halv elva sätter jag gång med kvällens projekt: att tvätta mina trasmattor i badkaret! Jävlars vad tunga de blir när de är fulla med vatten. Den mörka fällde sjukt mycket färg, men det färgade inte den ljusa. Och nu är de rena och fina. Life Aquatic var gårdagens tidsbortslösare under tvättens gång. Rätt bra. Surrealism, Bill Murray, Anjelica Huston (eller hur hon stavar) och Owen Wilson. Vet inte varför jag inte sett den tidigare. Funderar på att köpa en synt och börja göra minimalistisk elektro. Måste bara komma på ett bandnamn först.

1 Comments:

Blogger Urologen said...

Vad sägs om Sidd Harta?

Det har jag iallafall smakat på det senaste, till mitt minimal elektro-band. Kanske även ditt?

12:59 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home