Saturday, January 19, 2008

om arn och youtube

.
Jag är världens segaste, kanske kan bortförklara det med att jag inte ens befann mig i rätt världsdel för nio dagar sen, men för nio dagar sen publicerades den här lilla artikeln av Fredrik Strage. Jag har kommit att tycka ganska bra om Fredrik Strage och hans slightly asymmetriska anletsdrag de senaste åren och det har liksom stigit sen YouTube-obsessande Isabelle upptäckte hans lista med YouTubes 100 bästa rockögonblick som startade förra året. Så många glimrande så ögonblick som man annars skulle missat, hur många timmar jag än sitter och söker härs och tvärs och skickar länkar till folk som inte bryr sig det minsta om hur jag har hittat en video där nån spelar Charles Trenet på en gammal gammal skivspelare, fast jag tycker det är helt fantastiskt.

Heja Fredrik Strage, du stiger och stiger. Det har inte ett dugg med YouTube att göra, men det känns så skönt att veta att det inte bara är jag som tycker att Arn-fenomenet är så sjukt överskattat. Att ha bott i Falköping nånstans i närheten av hela hysterin gjorde det bara värre för mig, men nu har det spridit sig. Pengarna tillbaka. Definitivt. Bra initiativ!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home