Sunday, December 16, 2007

So long suckers och lite Björn

Idag har det inte hänt några upprörande saker av typen fiskar i små högtalarakvarier, men jag har kollat ifatt lite på Björns Julkalender.

Två veckor in i kalendern så har jag anat ett litet mönster. Björn kämpar förtvivlat med att vara politiskt korrekt. Han fördömer fascism, rasism och tycker att en hel värld full av Hitlers vore tragiskt. Men det blir för mycket Björn! Kämpa inte så hårt och du ska definitivt sluta med att göra distinktionen mellan vita, svarta, bruna och färgade som du nämner i ungefär vartannat klipp. Om du inte brydde dig skulle du inte göra någon distinktion och dela upp människor i så många olijka grupper baserat på deras hudfärg - när det är just uppdelningen på grund av hudfärg du fördömer.
jaja.

Dagens låt är 747. Visserligen bara den engelska versionen men jag hittade ingen annan på YouTube. Imorgon ska jag flya med ett 747 och så hoppas jag att jag inte störtar innan jag kommer till Australien-land.



so long suckers, ses i januari (fast jag kanske bloggar lite på avstånd där nerifrån)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home