Tuesday, February 19, 2008

Någonting på gång

.
Fidel Castro avgår, idag. Hans skraltiga hälsa som gjort att hans lillebrolla har styrt och ställt sen sommaren -06 gör att han idag officiellt avgår som ledare för Kuba. Sen 1959 har han suttit därborta, kommunisten som numera har sponsrade Adidasoveraller. Får se vad som händer nu. Ska de välja president? Det stod det i DN. Är egentligen inte tillräckligt insatt för att uttala mig om saken, men det ska bli spännande att följa utvecklingen. Hur rättvisa val kan man ha i en enpartistat? Det är liksom inte lika lätt idag att vara en avskuren diktaturstat som för 50 år sen, tror jag.

Istället för det världspolitiska läget bryr jag mig idag om summativa bedömningsformer och vår formativa minitentamen som det är tillbakalämning på samt hur illa jag kommer att klara av koreografin på danspasset med Yvonne i eftermiddag. Vildabär-soppa var äckligt, men jag får väl stå ut med det nu antar jag.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home