Monday, March 10, 2008

A lalalalalalong, retarded monday, såpbubbler

.
Satt precis och drack ur min mugg, lutar huvudet bakåt för att få tag i de sista dropparna utan att koppla att jag har en sked i muggen. Skeden ramlar naturligtvis ut ut, ner på ansikte och glasögon. Yeay. Starta dagen med att känna mig lite retarded precis som igår då jag sprang till bussen, gick på bussen, gick av bussen på nästa hållplats och gick tillbaka till Kristine för att hämta nyckeln och fick sen gå till Ryd från T1 istället för att åka buss. Aslång tid tar det. Norrköping är lite mindre än Linköping, det är rätt skönt vissa gånger, tillexempel som när man måste gå emellan två kompisar. I Norrpan tar en sådan operation max en kvart vart i stan man än befinner sig, inte 40 minuters rask promenad.

I lördags klockan fyra bestämde jag mig plötsligt för att åka och hälsa på i Linköping, i retrospektiv kanske jag borde varit hemma och pluggat men whatever. Fem gick pendeln, förfest hos Kristine och Suntrip med nya vackra klänningen! Björn skulle fixa in mig gratis, världens bästa björn, men tjugo över tolv efter förfest med kokosfontäner och såpbubbler har han däckat så det blev inget med det men vi tog oss runt till alab och när de fick höra att det var fröken björn jag skulle in med så var det lugnaste puckarna och jag blev invinkad och fick stämpel och sen var det bara att köra. Jag blev kallad sommarflicka och söt och att min rumpa var snygg tillochmed under jackan, bra kväll för komplimanger även om både jag och roza hade klarat oss utan hiphopkillen som försökte impa på oss under Inner Circles Sweat (A la la la la long). Vi skrattade bara och jag tror att han fattade hinten och gick. Jag köpte en drink av Axel vars blogg jag läser ibland och varifrån jag laddat hem en av de senaste veckornas mest lyssnade låtar, hans hemmagjorda Maskinen vs. Digitalism-mix som jag tycker är helt grym. Vi såg på Daniel Lemma (se suddigt kort nedan, mobilkamera + dåligt ljus = suddiga foton), dansade till schlagers och klänningen är inte bara fantastisk utan underbar, lätt årets klänning (se icke-suddigt kort nedan). Sen gick vi hem och jag pratade med Kristines kollektivare och nästa dag gjorde jag mitt retard-busstrick, träffade Roza och fick äntligen tillbaka alla mina piller och underkläder, som jag längtat.

Nu ska Björn till att mobbas för däckningen, oh vad roligt det ska bli.

Till vänster har ni nog första kortet på mig här, till höger nedan Daniel Lemma, mannen med högt hårfäste (om än något suddig). Jag har snyggare klänning än vad han har. Snyggare klänning än alla faktiskt. Tack Indiska, bland alla fula gravidtält som är för stora för Bantar-Björn till och med i storlek xs hittar man det här. Guldkorn brukar det kallas. Jag är nöjd och glad. Vårens klänning, redan nu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home