Monday, April 14, 2008

ynk (det är måndag och jag är sjuk)

men dra åt helvete vad jag hatar att vara sjuk. sitter febrig och ömsom fryser ömsom svettas, fast i bloggloopen efter att ha tittat på yvonnes gympapass på trappan. det spöregnar ute, det är måndag och jag är sjukanmäld vilket även det är åt skogen och på tal om skogen måste jag ut och artinventera nån liten plätt i folkparken + att jag måste skriva åtta sidor om mina knapphändiga observationer på skolan samt åka till linköping och hämta datorn som jag ska använda vid intervjuerna som jag inte heller har tid att göra. jag har inte tid att vara sjuk jag blir så ineffektiv och orkar inte hinner inte tänka och sen har jag halvsovit mig igenom ytterligare en romantisk komedi med med ryan och klockan är nio på kvällen och det är dags att gå och lägga sig för när jag är sjuk har jag 14 timmars sömnbehov per natt och det är bara apkallt och jag sover i långbyxor och sockar för att en timme senare vakna upp svettindränkt och är världens törstigaste men jag har glömt att fylla vattenflaskan på sängbordet och måste gå upp ut under mina lakan och in på toan och jag börjar isfrysa igen och sen kan jag inte somna för jag ligger och skakar.
äter gör jag inte heller. igår åt jag en skål ärtsoppa och lite godis på hela dan och nu är klockan halv två och jag väntar på att bli hungrig så jag kan äta frukost men det verkar inte hända idag heller vilket stört nog känns lite positivt för oss med skev kroppsuppfattning och inget vettigt förhållande till mat. jag har plockat fram mera ärtsoppa ur frysen om utifall att för att lägga ner det i en kastrull och röra en minut känns som det mest avancerade jag skulle kunna ta mig för idag och helvete att jag missar vfun. fan också. jag hatar att vara sjuk det är det värsta jag vet luddet i huvudet försvinner inte och jag kan typ inte tänka och mina värktabletter är slut.

men jag lyssnar på johnossis nya som är bra och längtar till 8:e maj när jag ska se dem på hg och tills på torsdag kväll när jag ska gå ner till stationen och så kommer han gå av tåget och allt kommer bara bli bra i tio dagar, inget kommer röra mig och jag ska sova godast på mycket länge och han håller mig hela tiden med sina ögon alldeles tätt intill som jag har saknat dem allra mest jättemycket.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home