Saturday, September 13, 2008

stockholms jäkla labyrinter

efter en spontan tripp till sthlm fre-lör för att hälsa på en polare (mer känd som den korta dansaren som försökte ligga med mig i somras, men som efter det visade sig vara trevlig) blev jag avlämpad på Hagsätra station, som var bara att gå igenom och sätta sig på tåget, därav hade jag ingen biljett. t-centralen är ett fullkomligt mysterium för mig och naturlisch gick jag vilse. helt och hållet. jag är en sån jäkla turist. jag pallar inte stockholm alltå. capital of scandinavia my ass, liten småstad med hybris och jobbiga korsningar och när spärrvakten ner till t-centralen vägrade släppa igenom mig igen (för jag kunde ju inte visa nån biljett eftersom jag inte hade någon) och lät mig gå likt ett rö för vinden med världshistoriens vagaste vägbeskrivning (gå typ ditåt...) så stod jag bara och kände mig lost. gick lite åt några olika håll men fattade ingenting. vart låg den jävla tågstationen?

tillslut lyckades jag få telefonguidning via linköping och TNE (TACKTACKTACK, skratta så mycket du vill, men ja, jag är en TURIST i sthlm, det har aldrig varit min stad, hatarn) så hittade jag. typ. tillslut.

jäkla stad.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home