Wednesday, October 08, 2008

det var inte mitt fel, jävla connex

I måndags kom jag försent till jobbet. Det var min första "riktiga" jobbdag, det kändes lite som att fre-lör var tryouts för att se om jag pallade och sen började jag på riktigt på måndagen. Satte klockan på fucking fem över fem för att vara på jobbet kvart i sju, tåget gick 6,09. 6,07 kliver jag upp på perrongen för att se mitt tåg stänga dörrarna och åka. Bara att sätta sig ner och vänta på nästa. Som inte stannade vid glenferrie. Grav förvirring och IRRITATION, inget bra sätt att börja veckan på och David föreslog lite försiktigt att kanske bör jag ställa om klockan, gick den rätt? Den har gått rätt VARENDA gång hittills, förutom just i måndags.

Och så lyssnar jag på radio i morse, och läser the Age och vad får jag se? Det var inte min klocka, det var Connex de jävlarna. Man kan ju inte åka två minuter för tidigt från en station. Det är ju helt ohållbart, för alla. Iallafall för mig.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home