Saturday, March 24, 2007

Run run run

Åh jävel vad det inte är bra för nånting att vara sjuk och sitta still. Det hårda verklighetsslaget i ansiktet kom idag när jag upptäckte att min kondition som var nästan ok för kanske en månad sen nu praktiskt taget inte finns längre. Klarar i dagsläget inte ett helt varv runt Strömmen och det är inte ok. Bläh. Nu måste jag jogga tre gånger den närmsta veckan. Så länge vädret håller sig så är det bara skönt iallafall. Men ah, vad jobbigt det var. Är ju helt sjukt. I januari var jag ju ute på en åtta km-sväng och nu pallar jag typ max två. Ävlans äklar.

Ikväll blir det grekiskt. 25:e mars 1821 kastade Grekland av sig Ottomanska Rikets skaklar och blev fria. Det måste naturigtvis firas. Jag och smalaste killen i stan ska därför käka grekiskt med ex-roomie-Peter.
Och, apropå såna där gamla bekanta: jag träffade på Ilvana höromadan! Helt sjukt. Bara sådär, utanför campusbussen, iallafall fyra-fem år sen sist. rätt coolt.

jag obssessar fortfarande på The View. Skickade den underbara superstar tradesmen till mr. australia och fick reaktionen jaha, arctic monkeys all over again ungefär och jo, det kanske kan hända att det är rätt likt, men gosh, de är alldeles underbara och alldeles små! I like them young som jag brukar säga och om de är unga och skotska och helt gorgeous med fina gitarrer hängade på dem så ge mig dem med en klick smör på!

Gema! liksom.

dagens inköp: två helt vanliga linnen (svart + vitt) och en grön piké-tischa. mkt fin. funderar på en brun hoodie. tål att funderas på ett tag. jag ska se över mina finanser o.s.v.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home