Sunday, March 18, 2007

sunday morning

Fast egentligen inte morgon längre utan klockan är snart tjugo över tre och det är kristofer åström i högtalarna vilket gör att det känns aningen höstigt, såhär i startgroparna på våren. fast det är kallt ute. var ute en liten sväng förut. söndagspromenaden blev inte så mycket promenad när vi upptäckte att det var kallt. bara ner till ica och köpte mjölk, är nu med i en tävling för att vinna min kroppsvikt i knäckebröd. på hemvägen, med en kopp kaffe-choklad, börjar det hagla. sådär lagom hemtrevligt och mysigt. johan skulle hem och städa och jag lyssnar på kristofer åström.

gårdagskvällen, irländskt öl och grön ögonskugga. cara cara mia ungefär tusen gånger på förfesten och heta foton på adde och tåbbe. lite lagom och emma blev tokigt tjurig för att vi "tvingade henne att dricka vatten" när hon enligt egen utsago inte var det minsta full. vi säger så. hon har fått baldejt iallafall! :)

jag lallade runt en stund på trappan, rökte en cigg med skåne-anders (som ska på dejt med johanna imorgon!) och upptäckte att jäklars vad det inte var gott efter en och en halv vecka med igenkleggad sjuk-hals. vilket i och för sig är väldigt bra. jag presenterade mr. Australia för Johan och vid kvart i två ungefär så hade jag bara blivit väldigt trött så jag och J köpte pommes och gick hem. sov till tolv. det var fint. mycket fin. spöregn utanför fönstret och allt i morse. lite lagom helg.

fast nu har jag kasst med stålars igen. men äh, det ordnar sig, det är stålar-dag på torsdag.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home