Thursday, March 08, 2007

Det är torsdag, helt hyfsat fint väder ute. Snön smälter undan i rasande fart i rena sommarvärmen men ungjävlarna lyckas trots det fortfarande ha snöbollskrig på skolgården. Visserligen är det mer slaskbollar fulla med smuts och grus numera, vilket bara gör det än mer jobbigt.

Har tappat motivationen litegrann just nu tror jag. Vet inte riktigt, känner så starkt att jag vill pröva nåt annat och det är så typiskt att den dag jag tar halvt ledigt från vfu och ska samtala med studievägledare så är hon sjuk och jag har inte lyckats få nån ny tid bokad än. Känns lite trött. Tror att de två turas om att vara ledig ungefär varannan dag för att faktiskt slippa jobba. För det kan ju bli slitsamt och nåt sånt vill vi inte vara med om. Oh nej.

nyheter: Jag har en ny röd kjol (hej miramar!), imorgon ska jag på operett (hej kultur!) och tydligen så har jag glada kinder, vad det nu ska betyda. Sov inte mycket inatt, fastnade liksom och sen blev klockan tre innan jag somnade. kunde heller inte sova mycket på morgonen. 05,56 gav jag upp och gick och badade. klassiker med kaffe och knäckebröd i badkaret och inte har vi några dörrar heller, skulle kännas lite gött om de kom och satte tillbaka dem nu, fina utan blått ludd. inte för att jag inte på något plan trots allt hyste en liten fascinerad tillgivenhet för det blåa luddet, men dörrar! ge mig dörrar!

ska även vara hundvakt ikväll. utöver det händer knappt nåt spännande alls. kanske att johan har bestämt schyssta färger till lägenheten nu. grön fondvägg hörde jag talas om. det skulle vara hemskt snyggt hemma hos honom. hemtrevligt och mysigt och lite bättre än de slitna tapeter som gullet är fast med nu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home