Saturday, March 03, 2007

emma är ute och går, om några timmar ska jag stå i evigheter i garderoben på trappan och igår glömde jag en ost där. måste hämta den eller nåt.

har varit en sjukt ansträngande vecka. jag är trött hela tiden, helt utmattad på alla sätt möjliga. jag får inte tillräckligt med sömn och det jag gör på vfu:n gör att all annan ork försvinner och sen så ska jag jobba ikväll så att det blir helt skev dygnsrytm och jag kommer att somna jättesent och inte kunna somna imorgon kväll och fortsätta vara såhär sjukt trött hela tiden. Johan är dessutom i Listerby.

Vfu alltså. jag vet inte hur jag ska hantera det, jag vet inte hur jag ska ta det. jag har inte mött det förut, på det här sättet och det är så sjukt svårt. jag har ingen vana och ingen kontinuitet och så är det så mycket! autism, aspergers, utvecklingsskador, dyslexi, skilsmässobarn, mobbing och så bara "vanliga busfrön". och jag pallar inte. det är så jobbigt! ja, jag trivs där och ja, barnen är fantastiskta men ur ren lärosynpunkt sett så lär jag mig inte så mycket som jag skulle kunna göra. jag utvecklas inget för att jag måste ta samma grejer hela tiden, de står kvar och jag står kvar och ingen kommer framåt. och jag känner mig så tramsig när jag säger det till folk och de bara - men det är så verkligheten ser ut ju. emma sade att det är sånt här jag får vänta mig. jo, det vet jag, men vad fan, allting på en gång, i samma klass? det är ju helt stört. de andra klasserna ser inte ut på det sättet. jobbigt. det är en och en halv vecka kvar och mycket blir dessutom stört av de nationella proven.

i övrigt: jag orkar ingenting. australien blev veckans grej litegrann och jag går omkring som en zombie och jag har ingen mjölk hemma så jag kan inte ens dricka kaffe. kanske ska ta en promenad sen. drack öl igår och starkare alkohol. kollade på fight club med adde och tåbbe men orkade inte engagera mig i nåt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home