Friday, February 23, 2007

Ikväll ska jag bli full på trappans personalfest. svart som synden ska jag klä mig och sen får vi se. måste litegrann balansera mot de ungefär 87000 vuxenpoäng jag i ett svep samlade på mig i morse när jag registrerade mig som självscanningskund på ica maxi. hyfsat scary om jag inte hade varit vuxen och cool nog att klara av det. men det är jag ju.

examinationseminarium perfecto. talutrymme, välformulerade inlägg och jag tror nästan att jag på nåt vis tycker om examinatorn igen efter hennes hemska högstadieläxförhör sist.

iallafall, apropå högstadiet så har jag en smärre utbildningsmässig kris. allt är åt helvete och det slog mig plötsligt att om jag ska bli högstadielärare så har jag inte en suck av en chans att komma i närheten av den ämneskunskap jag behöver för att faktiskt undervisa i de ämnen jag när jag blir stor vill undervisa i. iallafall inte på den nivån jag vill. för mellanstadielärare är den här nivån perfekt, men vad synd att det inte är det jag vill bli och 180 poäng ser jag ingen mening med på det här stället, för jag kommer ändå inte få det jag vill ha. hoppeligen samtal med studievägledare snarast och sen vet jag inte, kanske läsa i linköping och veta att jag har en massa bortödade csn-veckor i norpan bakom mig. nåt måste jag kunna tillgodoräkna mig.
Lite ångest över detta igår. fattar inte att jag inte sett det tidigare. helt sjukt. korkat av mig, och det är mig det drabbar med så.

ännu en anledning till alkohol ikväll. med svarta svarta klänningen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home