Saturday, April 07, 2007

Talade lite med Roza om diverse för ett tag sen och har efter lite självrannsakan insett varför jag egentligen har den här anglofila böjelsen trots alla downsides med det landet. Alla är fula, vädret är hemskt, det är dyrt, maten är hemsk, det läcker i taket hemma hos folk o.s.v. o.s.v. jag har ändå nåt slags dragning däråt och varje gång jag tänker att jag nån gång i framtiden ska flytta till något annat land så är första tanken: jag ska flytta till england!

så, iallafall. allt är jack davenports fel. när jag vid späda 14 års ålder utsattes för This Life och Miles buffliga ruffliga brittiska manlighet så var jag nog såld för alltid. Han var Mannen då, på nåt sätt och jag har alltid sen dess haft en thing för just den där speciella sortens utseende. Absolutely gorgeous! och även om jag nu ett gäng år senare har skaffat mig en del andra manliga ideal så ligger det där kvar i grunden. Som om att han är origo i en graf och alla andra utgår från honom, åt ena eller andra hållet. det här kan vara totalt blaj, men whatever. det är en fin tanke iallfall.


Underbara jack.

ikväll blir det the notebook med också ganska heta ryan gosling och ett glas whisky eftersom det nu inte blev någon igår. ska även äta mera godis eftersom det är påsk och man då får äta godis. det är regeln. ska väl ut och gå lite också kanske.

andra spännande saker: mor har givit mig två tunikor varav en med polkadots, så nu har jag två fint prickiga klädesplagg och en annan svartvit som blir finfin till tajtsen när graderna stiger lite. yeay! efter monsterelräkningen så har jag inte råd med kläder den här månaden, men nu kan jag köpa mig vårskor iallafall.

bilden är lånad litegrann från NNDB

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home