Thursday, August 23, 2007

Åter till Ika

Jag har tillbringat min kväll med långa promenader och Ika i Rutan. Ika i Rutan är tamejfan nåt av det bästa som producerats i svensk tv någonsin. Ika Nord borde få tusen timmar mer tv-tid än hon fått och fria händer med allt hon gör.

allting i den där serien är helt briljant och genialiskt - från "bli-flera-stycken-drycken" och den dansande kängurun Emilio till alla dessa fantastiska kommentarer! "Först vill jag demonstrera några kross- och välttricks som jag har träna väldigt länge på". det blir nog inte bättre än så i svensk tv. vad ska det bli av dagens barn om de inte får se det här? när jag blir stor och skaffar ungar ska de få se på Ika i Rutan. På repeat. Inga jävla Pokémon.

Ika Nord, jag är kär. Jag vill föda dina barn (vilket inte skulle vara problem, hon är ju tokhet dessutom).


Övrigt torsdag kväll: långsam metabolism av läkemedel i levern samt hur man analyserar fram denna egenskap ur DNA från blod är en jobbig process att förstå, speciellt om man lär sig om den via artiklar ur läkartidningar där det normalaste ordet är metabolism, och sen går det bara neråt på avancerat-fackspråks-skalan. och jag ska till australien! det var ok med mor, vi delar upp det lite, imorron bokar jag biljetter. fantastisch. nu gäller det bara att jobba arslet av sig hela hösten då. torde inte bli några problem.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home