Friday, August 17, 2007

Magnus Uggla

Jag har några funderingar just nu. Vad tycker jag egentligen om Magnus Uggla? jag har minnen från gymnasiet när skrangliga samuel med dubbelfärgat hår låg utfläkt i sexigtjejpose på diskbänken hemma hos jon och sjöng hotta brudar från djursholm, och inte nog med att uttrycket hotta är så sjukt fjantigt så är låten inte särskilt bra. allt han släppte under den perioden (typ pompompom) är rätt fjantigt över lag. hej nu ska jag släppa en skiva som folk kan lalla med till när de är packade för att tjäna lite stålar. en mellanperiod.
men så har vi ju det där han har gjort förut. vad hände med sjuttiotalet? När han satt i tv-soffor och pratade om äpplen och hur han hade tjackat ett halvt kilo (uttalat med hårt k) och hade det där underbara håret (som han har kvar) och släppte skivan om bobbo viking som är en helt fantastisk skiva som jag kan gå och nynna på nu och då. väldigt ojämn prestation de senaste trettio åren tror jag att jag kan sammanfatta det med. allt är nästan lite för trallvänligt och en del är way over toppen, men sen har vi ju trubaduren och mrs space på väg till paviljongen o.s.v. så bra (den förstnämnda på ett lite tacky sätt liksom.)

min underbara karl sade att om vi jobbar båda två under hösten kommer det att bli nemas probs att skeppa över mig till Australien-land över jul. låter som en plan. sen kanske det blir ett studieuppehåll nästa år om han fortsätter vara såhär trevlig som han är. tror att jag behöver det. åtta månader av att må dåligt, ha ätstörningar och jobba på ett jobb jag inte tyckte om var väl inte bästa sättet att uppleva livet utan plugg direkt.

imorgon ska jag shaka asset i overallen. det var ett tag sen nu. nyktert dock. varken lön eller csn har trillat in än, så det dröjer med såna lyxgrejer som mat och fyllor ett tag. det är fredagkväll och dags att sova tror jag. har ätit alldeles för mycket godis. skärpning isabelle.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home