Friday, August 10, 2007

svamp

Idag kör jag på shuffle. kul att se var för musik jag egentligen lyssnar på.

det här hittade jag idag! Ända sen jag var liten och ung har jag blivit drillad av kantarellälskande mor, moster och mormor och det gör att jag nu aldrig missar ett tillfälle att plocka de små gula topparna. på vägen från jobbet såg jag dem, under lite grus. En - visserligen inte så stor, men ändå - näve med kantareller. alldeles lagom att ge lite höstsmak till omeletten senare ikväll.

Så här såg det ut utanför fönstret på jobbet i morse precis innan jag öppnade. grått, mörkt och regnigt. kändes som oktober. känns bra att jag bara har två dar kvar nu.


även på gång: hårfärg. återkommer om resultat. samt även roliga sms. karln är på äventyr med sina vänner i strandhuset och tydligen är inte australienare så starka i själen för hans vän hade efter ett par drinkar vågat sig på en snus (som david som sann sverige-turist naturligtvis köpte med sig hem) och kräkits. hahahahaha. och det av killen som myntade uttrycket I'm tingle! felstavat via mobilen när han var hög. de små pojkarna.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home