Sunday, August 12, 2007

don't call the police

Sista dagen på jobbet! Sov i en trevlig sjölägenhet inatt, blev bara tillfälligt väckt vid halv tolv av jävla Roza som skickar ett sms som lyder: " Snälla! Om polisen frågar vad jag gjorde igår mellan 00,30 och 01,30, säg att jag var med dig! Förklarar mer sen!"

helvete! tänkte jag, helvete helvete vad fan har hon råkat ut för nu!
en och en halv minut senare har jag storyn klart för mig och skickar sms tillbaka med en undran om vi var i falköping eller norrköping. döorolig var jag. och sen visar det sig, hon spelar sanning eller konsekvens (vid hennes ålder!) men hon är glad för min lojalitet. jovisst, tack serru, jag sov! (fast det gjorde faktiskt inte så mycket, klart jag skulle täcka upp för henne, alla gånger)

andra betraktelser: nu har det slagit slint totalt för ronnie lilla sandahl och han har fått slut på grejer att skriva om. det blir istället en helt innehållslös krönika om hur han hade det på nån barturné för fyra år sen. " jag minns det som igår, jag var nitton år...." låter som han är ungefär 67 bast. iallafall så börjas det märkas att han verkligen bottenskrapar ämnestunnan. får vi repriser av hans olyckliga kärleksliv och hans problem och funderingar över att bo i stockholm och komma från småstaden falköping snart?

lustiga saker från jobbet: i går kväll (gosh, trodde ingen, ingen nånsin pratade såhär på riktigt) kom en man fram till receptionen och sade, "hej jag har några frågor. fråga ett kolon..." han uttalade ordet kolon! kändes som om jag var med i en sketch i nile city. percy nilegård in action, fast med lite mer skägg och mindre haka. utterly fascinating. klockan är snart halv tio, det har varit inne två pers här hittills idag. ska vara här i tills åtta ikväll. sen är det över. jag har ont i fötterna, ont i ryggen och jag har blivit en sån hejdundrande sockerjunkie över sommaren (konstigt att jag inte gått upp i vikt, kanske har att göra med att jag varit på benen minst tio timmar om dan sex dar i veckan hela sommaren) och jag föraktar (litegrann) tyskar. samt människor som inte kan prata engelska. det regnar.

imorgon kommer sara till norpan. vi ska bli fulla i en park, alternativt i mitt rum om det regnar. lyssna på gamla klassiker och kanske cirkus miramar eller nåt. jag ska även breaka för tobias att hon har karl. spännande tider minsann.

2 Comments:

Blogger Ronnies Groupie said...

Jag har faktiskt skrivit en dikt till Ronnie, jag undrar om du förstår vad det betyder för mig att läsa det han skriver om sin 19-årstid??
VA??

2:40 PM  
Blogger Isabelle said...

Men lilla du. ska jag berätta mer om hur han hade det under gymnasietiden? kanske publicera förut opublicerade brev från herrn ifråga själv? så kan du sitta hemma och läsa dem och onanera.

11:47 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home