Thursday, October 11, 2007

Städat

.
Har tillbringat kvällen efter möte med Göran i städmode. Började för att Emma kommer hem imorron (no more mr lone isabelle anymore) och hon kommer bli döförbannad om det ser förjävligt ut. Befinner mig lite som i shock eftersom hela lägenheten plötsligt ser bra ut - när jag väl började gick det inte att sluta. Har tillochmed dammsugit baksidan på datorn och vattnat blommorna. Har dock lyckats göra sönder ugnsluckan lite i min städiver, men det får jag lösa imorgon. Emma hem alltså. Jag kan inte sjava runt naken längre häromkring. Inte för att jag vill det ändå, det är för kallt i Paradvåningen så här års, men möjligheten fanns där. Och så kan jag inte spela mina Trentemöller-remixer jättehögt, som jag vill ha det.

Pratade med David idag, länge länge. Skönt att höra hans röst, Skype är bäst. Hans syster hade linne-party hemma, linne som i sänglinne. Tydligen är det som ett tupperware-party fast med sängkläder. Låter helt sjukt. Ok, tupperware, det är bra prylar och ibland kan det ju vara svårt att hitta en schysst plastburk på t.ex. Ikea, men sängkläder? Hört talas om Ikea? Åhléns? Jag har köpt döfina lakan på Åhléns. Ibland finner jag människor aningens märkliga. David skulle få ett nytt påslakan av syster sin iallafall, han har tydligen inte så mycket sängkläder. Har lyckats förhandla mig till att vi ska åka till Ikea och storshoppa intredning till lägenheten när jag flyttar ner nästa år, nåt att se fram emot, Ikea. Han har bokat resan till Tasmanien nu! 4:e till 8:e januari, yeay!

På lördag är det kravall igen, så det är på med hängslebrallorna igen (i ett svagt, oroligt ögonblick igår troddde jag att jag tappat bort biljetterna! lite nervöst tills jag hittade dem i plånboken) och eftersom alla i hela världen är långsammast har jag tillverkat mitt eget helt inofficiella DöGrymt-märke av papper som jag klistrat fast. Sjuckert.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home