Thursday, November 22, 2007

jazzkatter

jag har äntligen skickat iväg det där brevet till studievägledaren iallafall, nu är det väl om de kan göra något. bara att skriva klart och skicka iväg skiten så är det inte upp till mig längre.

en liten sten off my shoulders.

lyssnar på ella och louis och vill bara gå ut och dansa, sådär på riktigt, som man dansade förr inte tom blick, öppen mun med armarna i luften och höftvick som dans går ut på på lördagkvällar nuförtiden. skor med klack, vackra klänningar och jazz och starka män som förde en runt dansgolvet. sånt vill jag ha. synd att jag är femtio år försent bara.

jazzkväll på trappan om ett par veckor - får vara glad åt det lilla. malin föreslog basker och grå kulturkofta. jag vill hellre ha rubinröd klänning och klackar. vi får se.

(snart åker jag!)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home