Saturday, December 01, 2007

Kulturprettots framsteg

"Det händer att gossar och flickor somnar i klykan i bokstaven Y."

Björn Ranelids Julkalender är den jag kommer att följa i år. Min strävan efter att bli ett kulturpretto har på senaste tiden mött på motstånd, inte från mig utan från den tid som finns att tillgå. Dygnet har för få timmar för att min kulturella utveckling ska ta de milakliv framåt som jag eftersträvar. Jag känner djupt inom mig att efter 24 korta klipp med Björn Ranelids betraktelser om livet och det allmängiltiga så kommer jag att vara om inte på god väg så iallafall godare väg än tidigare. Att den dessutom publiceras på DN gör inte saken värre då det ju faktiskt är på denna tidning som jag ska bli ett kulturpretto enligt förutsägelser från en tunnhårig svensk låtsasförfattare.

Nu är det december. Julkalendern på TV var bra den med. Det är vad jag kallar populärkultur. Det är viktigt med en blandning av alla sorters kultur för att en riktigt pretentiös livsåskådning skall komma till stånd. Därför tänker jag utöver detta även dricka billig folköl och titta på Svensson, Svensson ikväll. Samt uppleva hårdrock och studentlivet. Jag vet ingen som med samma säkra expertis kan blanda och ge bland en sådan mängd kulturer på en gång som jag.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home