Wednesday, January 23, 2008

Ahmen durå!

Det är onsdag.

idag har jag fått pengar och följdaktligen med snabba ryck gjort av med 4000 kronor. Fast det är ju på nödvändigheter. Nu kommer sånt därnt annat som måste införskaffas, de onödvändiga i still med mat och tandkräm. Iallafall så är det skönt att veta att om jag inte vill ha lins- och spenatsoppa till lunch för åttonde dagen i rad så behöver jag inte äta det. Det finns numera valmöjligheter som inte fanns där igår med ett saldo på 14 kronor. Fixade hem Trentemøllers The Chronicles och jag har aldrig haft sån bra pluggmusic sen jag upptäckte Lemon Jelly. ALlt går som en dans och jag kirrar tillochmed att läsa den där boken som PDF.

Vad har annars hänt i Sverige? Ett högstadiekid har blivit upptejpad i ett träd efter att han innan blivit upptejpad på en stolpe. Undrar lite vad det har blivit av folk. Vart är spärrarna? På min tid spöade man upp nördarna på väg hem från skolan när ingen kunde se, men nu görs det på prime time på skolgården. Vart var lärarna någonstans? Vart var någon som såg någonting? En hel rulle silvertejp tar ändå minst en minut att göra slut på och han satt fem minuter efter det, men förtejpad mun. Det är sex minuters illdåd som gick helt förbi eventuella vuxna i närheten.

Illa illa. Ännu mer illa är att de faktiskt gjorde det. Undrar hur deras hemförhållanden ser ut. Jag vet jag vet, mobbare finns inom alla skikt i samhället men något så när rättstänkande borde man kunna ha dunkat in i dem. De var ju för bövelen 17 år en del av dem. Alla mammor i hela världen skulle troligtvis säga "min son skulle aldrig aldrig, han är ju så snäll." Undras då varför sånt här händer. Vad är det som får den snälla killen att ta en rulle silvertejp och fyra kompisar och tejpa för munnen på någon?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home