Friday, February 01, 2008

wanna be like you!

60-talets disney var fan så mycket högkvalitativa än dagens (om man bortser från Lejonkungen som är 90-talets). Har dansat omkring till det här i två dar nu, snart kopplar jag in lp-spelaren och kör hela skivan som städmusik.

Jag har köpt en kaffebryggare! Prisa herren, här kommer skatteåterbäringen i form av att jag från och med nu slipper dricka sug-ICA:s sugiga sug-snabbkaffe på morronen längre, även om jag idag skulle haft i lite mera kaffe i filtret. Men vad gör det om hundra år.

Idag har Karin Ahlborg en "16 tecken på att du är tant"-lista.Utvald del från densammma:

"14. Den som ryser när hon ser platådojjor hör till medelåldersligan."

Är jag tant då? Eller bara 1/14-tant? Jag tycker också att kålrötter är hyvens mellanmål och att musiken var bättre för tillika klänningsmodellerna (som visserligen börjar göra lite comeback på HM nu). Det är bara broddarna som fattas. Hur många tanttecken stämmer du in på?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag var sjukt mycket medelålders. Rotmos fo' su'!

1:51 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home