Monday, March 10, 2008

Help the young

.
På ämnet ärkepuckon så läste jag om mannen/kvinnan i volvo som hade så bråttom att lagar inte hann följas och som antagligen tyckte att det var viktigare att komma en minut tidigare till vad det nu kunde ha varit som människan var på väg till än att inte köra på folk. En barnvagn till på köpet. Tycker det verkar vara att gå lite väl långt i jakten på tidssparande och effektivitet. Förstå att som förälder stå där och se det hända, att inte hinna reagera och dra bort vagnen. Så fort kan inte bilen ha kört mitt inne i stan eller. Eller blir man bara så chockad när hjärnan nånstans inser att den där bilen kommer inte att stanna, den kommer att köra på och mitt i vägen står min barnvagn, att man blir lite paralyserad? Att någon kör på en barnvagn händer liksom inte. Eller kanske inte ämne ärkepuckon utan mer vart är världen på väg?

Labels:

1 Comments:

Blogger herr TNE said...

Världen är cynisk. Och folk i allmänhet och vissa i synnerhet är rikspuckon. Och jag har konstaterat att folk kör sämre och sämre, och inte tar ansvar för sina handlingar. Dagens cynism.

4:24 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home