Tuesday, May 13, 2008

Randoms

Hej och hå. Tillbaka på VFU igen, och som vanligt när man inte varit där på ett tag så känner jag mig lite awkward, tar en dag eller två att hitta tillbaka liksom. Fjortonåringarna är mysiga och de känner ju igen mig nu, så det är chill. Börjar med helhet imorron, två NO och två MA, kondomer och andra preventivmedel samt volym och area på rätblock och prismor. Yeay.
Hade NO idag, sex och samlevnad på schemat och en fantastiskt rolig kommentar ramlade ur en elevs mun när vi gjorde en ordlista, d.v.s. para ihop begrepp som har med sex och samlevnad att göra med dess definitioner. Under A återfanns begreppet "avbrutet samlag" (som preventivmetod) och killen häver ur sig (han är sexton, med ADHD, har inte gått i klassen jättelänge men rätt härlig)

"Avbrutet samlag - är det när morsan knackar på dörrn eller?"

Vad jag skrattade. Bra start det där.

annars: har varit på kryssning och varit full.

Betraktelse som jag skrev om för ett tag sen och som jag nu tänkt på lite är det här med karlar. Vet inte riktigt vad det är. Under tiden som den där karln befinner sig i Australienland och jag i Sverige så småspanar man ju litegrann sådär som man gör för att roa sig, heta karlar är alltid kul. Och det jag märkt, vet inte när det hände, är att jag bytt spaningsobjekt. Långa ska de vara, riktiga urkarlakarlar, breda, skäggiga, håriga med basröst. Såna har jag aldrig ens tittat på tidigare knappt när magra poppojkar var det sötaste. Är det ett vuxentecken? Är det ett resultat av att jag tittade för mycket på Ronja Rövardotter när jag var liten? Kommer jag börja flämta upphetsat om David skaffar skägg och hår på ryggen? Skägg liksom. Ja jag vet inte.

1 Comments:

Blogger herr TNE said...

Du borde dock upplysa eleverna med att någon av de aktiva parternas moder/fader/syskon inte ens behöver vara i närheten för att de ska kunna avbryta ett samlag. Ett telefonsamtal räcker, så försvinner all lust.

Och klart det är långa karlar med skägg som gäller.

4:11 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home