Tuesday, June 10, 2008

Det var som fan, VI vann!

och för en gång skull kan jag faktiskt säga heja sverige och mena det!

ojdå, vad hände, de vann ordentligt och på riktigt och zlatan gjorde äntligen mål efter nästan tre år. hanssons var ju en turhävning in med låret, men fan, mål är mål. skitsamma hur de kommer in.

jag som inte ens gillar fotboll (eller jo, kanske litegrann ibland, ifall det är roliga matcher, typ sveriges nationella, knattematcher och korpmatcher med vänner)! men här sitter jag och dricker bärs och låter så mor och far undrar vad som händer. som en vän sade, jag är en av matesen, och det utvecklas mer. tuttsnack finns redan i överflöd så det behövs inte mer, det är bara kuken som fattas. visserligen har jag en fejkad i byrålådan, men nån riktig kommer jag nog aldrig få.

men det spelar ingen roll, för idag vann ju faktiskt sverige! enligt kommentatorerna är ryssland sämre än grekland, så den matchen sätter vi (vi! ständigt detta kollektiv som bildas vid framgångar. den nationella stoltheten och glädjen är väl aldrig större än nu?) väl också lätt. spanien vet jag inte så mycket om, får läsa in mig tills på lördag.

Synd på Chippen bara.

Nu ska jag dricka upp min jäger och fira en stund.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home