Saturday, May 31, 2008

all better now

.
hyllat varde smärtstillande, febernedsättande och lokalbedövande.

jag har nästan en dräglig tillvaro idag. jag har tillochmed ätit. arlas gräddfil kickar rumpa med icas. fast det hade man kanske kunnat räkna ut innan, men icas var 1 krona billigare och jag är student.

träffade sötaste lillkillen i tvättstugan. råkade överlappa min tvättid med tantens som hade efter min. killen i fråga var tantens barnbarn. först var han lite blyg sen smög han sig in i torkrummet och pratade lite med mig. hjälpte mig att räkna hur många klädesplagg jag hade kvar att ta ner och sådär. hans mormor talade om zigenarna som bor i huset brevid som delar tvättstuga och hur illa de är. just när det gäller tvättstugan är jag beredd att hålla med. en gång stod de utanför en timme innan min tvättid var slut och ville komma in och verkade inte förstå det här med att det är min tvättid. en annan gång så kom jag ner när min tvättid började och de stod därnere med 20 minuter kvar att tvättmaskinens gång. det är frustrerande.

men jag tror inte att det beror på att de är av romersk släkt som kvinnan idag helt uppenbarligen gjorde. det är mer att de inte har koll på det här med tvättider. mkt frustreande.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home