Tuesday, May 20, 2008

rikemansbarnet

åhå

det kan bli en mycket bra sommar det här.

efter diverse samtal med chef 1 och chef 2 så slutade situationen med att jag har en månadslön på 20 000 kronor, som betalas ut i 2,5 månader. + semesterersättning på det. och jag har gratis boende hela sommaren. vilket innebär att jag får ut nästan 40 000 i pengar. jag får nog kanske tillbaka ca 10 000 på skatten vilket innebär att jag har efter sommaren 50 000. mina utgifter under sommaren kommer vara max 5000 (eftersom ingen hyra och jag jobbar hela tiden, så jag kommer inte hinna göra av med nåt förutom på mat, och mat går att göra billigt) vilket lämnar mig med 45 000 spänn. säg 10 000 för att ta mig till australien och jag har ändå rätt bra med pengar som ett startkapital därnere. det här blir sjukt bra.




och idag innan jag åkte till valdemarsvik var himlen helt mörk och träden surrealistiskt gröna. vackert var det.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Låter sjuuukt bra! Vart ska du jobba?

7:47 PM  
Blogger Isabelle said...

johanna: valdemarsviks camping ju, samma som förra året

11:39 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home