Friday, June 13, 2008

återigen då, män och kvinnor, ett varv till....

Men gå och dö Boris Becker. Så Jimmy Connors får, men inte kvinnorna?

" – Det är något sensuellt i Sjarapovas och Williams stön, jag undrar...om det är ett uttryck för galenskap."

Jaha. Hej och välkommen tillbaka till medeltiden. Så kvinnor får inte låta när vi tar i utan att nån karlslok ska sitta brevid och tycka att det är "sensuellt", medan det tydligen är ok om man är karl? Om Boris nu sitter där och inte kan koncentrera sig på tennisen för att han kåtar upp sig av brudarnas stön så är väl det hans problem och något han kan hålla käft om.

Och vadå galenskap? Klart som fan man får låta lite när man tar i, det gör säkert herr Becker också vid valda tillfällen. De (väldigt få) gånger jag spelat tennis har jag nog låtit en del, för det var rätt jobbigt. Inte för att jag på något sätt överhuvudtaget skulle kunna jämföra mig med tennistoppen och där är det nog ännu jobbigare att spela tennis. Varför skulle det på något sätt vara ett uttryck för galenskap?

Nästa gång Boris spelar tennis, tar i och stönar, eller ligger och låter det allra minsta så ska jag stå där och peka finger och undra om det är ett tecken på galenskap, eller när han hugger ved och skriker lite för att orka igenom den sista centimetern vedträ, eller när han gör vad fan som helst som kräver explosiv ansträngning och han undanslipper sig ett "uuuggghhh!!" (titta! två utropstecken till och med, så långt sträcker jag mig, jag som aldrig använder mer än ett!). Då är väl han lika galen som han då påstår att Sjarapova och Williams är när de spelar tennis.

Blir så trött på sånt här.

"Men snart kan det vara slut på stönandet – i alla fall om tennislegendaren Boris Becker får som han vill."

Det tycker jag inte alls. Boris Becker kan sitta hemma och titta på tjeckisk dockteater om han nu tycker det är så hemskt. Låt dem skrika lungorna av sig om det får dem att spela bra tennis.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home