Thursday, November 20, 2008

jamen så jazza PÅ! :D

David HAR upptäckt jazz ikväll! :D han har varit fast i sina howard moon-illusioner förut om att all jazz är utflippad nerdrogad baskerprydd 60-tals-beatnikjazz med getskägg och random klarinett-toner klättrandes mellan de lika random trumslagen och kontrabasslagen.

cab calloway är en helt ny upplevelse för honom. fats waller likaså. jag kan nog få honom älska chet bakers långsamma smeksamma trumpet också. det är bra det här.

åh shit vad jag låter pretto. måste jag gå tillbaka till att skriva om ronnie sandahl nu?

3 Comments:

Blogger herr TNE said...

haha. jazz är ju fyra musiker som spelar en låt. grejen är att det inte är samma låt, och de spelar samtidigt.

och nej, inte mer om sandahl. snälla?

12:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha! Jag undrade varför du verkade så oerhört bitter och avundsjuk på Ronnie. Jag frågade och fick veta. Otroligt lustigt. Kanske dags att komma över det där snart?

8:07 PM  
Blogger Isabelle said...

hahaha, jag skulle inte kalla mig bitter och avundsjuk hörru. jag var rätt arg på honom ett par månader för sju år sen och det har utvecklats till ett internskämt mellan mig och mina kompisar, därav namnet. om ronnie the man himself fortfarande tror att jag är bitter bör han kanske kliva av egotåget en stund (med risk för att låta bitter) :)

9:36 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home