Tuesday, November 18, 2008

spindel schmindel, nr 2

igår när jag skulle ta på mig byxorna, högerfotad som jag är, stack jag ner benet i byxorna och skjutsade medelst foten ut en spindel på golvet. shit, vad rädd jag var. det tog ett tag och en hel del skakande (samt dödande av sagda spindel) innan jeansen åkte på igen. de är överallt. häromdan hittade jag en spindel i en strumpa i tvättkorgen. hittills har inga varit farliga men man vet ju aldrig.

jobbet funkar, idag jobbade jag med michael. både leigh och greta är borta så michael och ben fyller i litegrann. ben och mark försvinner de med, efter den här veckan, på långsemester. en del nytt folk, hoppeligen trevliga. några gamla kvar. i like them, så jag hoppas att de inte försvinner. hög personalomsättning för tillfället. michael trashtalkade ner leigh som fan, påtalade de senaste händelserna som att han äntligen blivit av med ställets cancer och att det nu kunde börja bli bättre. så som jag förstått det var han den enda som inte kunde jobba med henne (förutom sarah då, men det hade ju sina orsaker). han borde inte prata om sina f.d. anställa så med sina nuvarande. det känns inte som bra skit direkt.men han har ju sina 20 or 25 years of experience of this så han vet väl hur man gör. jag hade min första "ensamdag" i köket, d.v.s. jag var köks-in charge! det var inte världens stressigaste dag, men ändå. det menas att jag har stigit lite lite i graderna.coolt. jag har ju faktiskt jobbat där i sex veckor nu.

jobbtjafs. trist för alla utom mig.

änyways. David har aldrig sett Karate Kid! han förstår inte mentaliteten bakom wax on wax off utan känner bara till det från turtles (vilket i sig är respektabelt). och denna man är jag med. i morse var det svinkallt, 13 grader inomhus. bra sommar det här. men det tar sig nog. de behöver lite kyla och regn, stackarna.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha, tjena! Här hemma dammsuger jag till All I want for Christmas med Mariah. Den kan man INTE lyssna på på sommaren, även om det är jul. Går ju emot musikvideon. Puss!
Du har ännu inte uppgett ordentlig adress, förresten.
/Roza

2:38 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home