Thursday, December 04, 2008

gnäll

idag saknar jag sverige, jättemycket. två komma fem månader och jag saknar hemma! människor, norrköping, hemma, företeelser, språket. om jag försöker förklara uttrycket skägget i brevlådan för någon här möts man av oförstående idisslande-kor-blickar. första advent passerade med sol och alldeles för varmt och jag bakade lussekatter, men det jäkla saffranet var inte som jag var van vid så de är blekgula istället för klargula och vem fan kan baka med torrjäst egentligen?

jag saknar att ha vänner omkring, har inte det här än. att jobba gör att situationen blir lite annorlunda än om jag skulle, säg, gå i skola. dessutom har personalsituationen på picassos inte direkt varit stabil sen jag började. har blivit bjuden på sallys kalas på lördag, det känns bra. men jag har ingen att ringa bara sådär, ingen att gå på promenader med eller köpa torkad frukt och nötter med eller bara hänga och dricka vin med. david är fantastisk, men att ersätta ett kompisgäng är svårt. attans att australien ska vara så långt bort, skulle vilja dra hem en helg men det är ju lite svårt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home