Saturday, November 29, 2008

bartender-ben är min hjälte

Bartender-Ben är bartender på Cabinet, en liten liten bar gömd i en gränd off Little Collins street precis vid Swanson street där vi tillbringade gårdagkvällen med att öla. Ben Bucknall blandade till mig den bästa mest fantastiska 16-dollarscocktail jag nånsin druckit. Den smakade pepparkaka! Helt fantastiskt. Skulle kunnat dricka en kanna av'et om det inte hade blivit svindyrt och minnesluckigt och kräkigt troligtvis. Men fantastiskt gott. Han rekommenderade även en sherry till mig, i avsaknad av portvin, och det var också helt otroligt. Sött, fylligt, komplext.

Bra kväll. Jag träffade Woods och Charlie som jag träffade för ett par månader sen, fast då var jag fullfyllefull och har lite darriga minnen efter det. Igår var dock mycket bättre, en av de bättre i australienland.

Idag har vi lallat runt, åkte till Abbotsford på Kinki Gerlinkis garagesale (har en väldigt intressant brun glansig klänning nu och en auburn (plommonfärgad?) jacka med trekvartsärmar. jag som avskyr trekvartsärmar. men den är fabulous.) ikväll ska vi till meredith och justin och spela Buzz. Livet är spännande som australienare.

Åh, min cocktail innehöll: Zubrowka, gin, muddlad citron, ingefärslikör och lite peppar. helt otrolig. första gången jag ser Zubrowka använt i en bar också. Polsk vodka, martinisen, det du! nu har jag smakat det och det var gött :D

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahahahaha Isabelle, vad ger du dig in på!! Att dricka Zubrowka, ojoj lilla vän!!! Näe vetudav, om du gillade Zubrowka ska du prova den med äppeljuice....När kommer du hem?

9:33 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home