Sunday, December 07, 2008

heyhey

Söndag kväll med Sigur Ros och pitabröd i Mitcham. Har varit en bra dag med världens bästa sovmorgon och sen åkte vi till julmarknaden i Toorak, Roh följde med också. Han är en av Davids kompisar som jag verkligen gillar, vi kommer bra överens och han har en grön Shout Out Louds t-shirt, bara en sån sak.

Det var mycket folk på julmarknaden och det var lite surrealistiskt efter två och en halv månad med den enda svenskan jag hört härnere som inte är ur en telefonlur var några turister på Brunswick Street och det första jag ser (och hör) när vi kommer in på området är en svensk familj som står och spelar kubb i solskenet och sen köpte jag saltlakritsremmar (åh, det går inte få tag på ordentlig lakrits härnere, malaco jag älskar dig) och Marianne, världens bästa medelåldersgodis och jag vann en julduk på lotteriet. Vi åt räksmörgåsar och kanelbullar, strosade omkring i solskenet och lyssnade på svenska jullåtar sjungna av en bra kör. Bra andra advent, tillika min lillebrors födelsedag. Den lilla knodden, 20 år, det kan man inte tro. i mitt huvud är han fortfarande knubbig och asjobbig nioåring typ.

men men. David har startat en blogg. han har äntligen startat med projektet att återställa och restaurera den 70-tals Crescent-racer han köpte i maj -07 när han var i Sverige. kommer säkerligen bli hur fint som helst.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home